Ne Te csináld a weblapod!

A wblapkészítést bízd rá szakemberre

Ne Te csináld a weblapod!

Gyakran találkozom olyan weboldalakkal, ahol látszik, hogy a vállalkozó már a netes megjelenésnél is spórolni szeretne. Ezért különbséget kell tennünk a vevőszerző üzleti weboldalak és az egyszerűbb bemutatkozó oldalak között. Ahol nincsenek összetett igények, vagy bonyolultabb funkciók, ott sok kockázat nincs abban, ha magunk összekattintgatunk egy honlapot. Mindenkinek a saját igényességén múlik, hogy mennyire fontos neki a minőségi online megjelenés.

 „Ha lenne rá 50 dollárom, akkor megvehetném azt a gyönyörű WordPress sablont, és sok más csodát is művelhetnék.”

Logótervezés

Nem érthet mindenki hozzá.

Jelenleg már mindenki számára elérhetőek olyan megoldások, melyekkel saját magunknak össze tudunk rakni egy weboldalt. Csakhogy ez nem azt jelenti, hogy most már mindenki tud is weboldalakat készíteni. Főzni is sokan tudnak, még sem mesterszakácsok, és attól, hogy valami ehető még nem biztos, hogy finom is.

Egy egyszerű WordPress blogot – néhány lépést kivéve – bárki össze tud kattintgatni mert viszonylag könnyű megérteni, és pontosan erre találták ki. Csakhogy az nem üzleti weboldal. Nincs mögötte marketing, nincs mögötte legalább az igénytelennél kicsit jobb design. Nincs mögötte semmilyen komoly tervezés, és nincs mögötte keresőoptimalizálás sem.

Nagyon sokan oktatnak WordPress tanfolyamokon. Azt viszont fontos tudni, hogy ezeken a tanfolyamokon nem programozni tanulunk meg, nem a marketinget tanítják. Azt mutatják meg, hogy hogyan kell a WordPress-t használni.

Egy átlagos vállalkozónak fogalma sincs arról, hogy mire van szüksége az interneten és ezt CMS tanfolyamon nem is fogja megtanulni. Nem tud belenyúlni eseteként a kódba, vagy ha valamit elállít azt nehezen vagy semmilyen formában nem tudja visszaállítani.

Nem szabad azt hinni, hogy a felhasználó szintű WordPress ismeret, kiváltja a webdesignert, a fejlesztőt vagy a grafikust. Egy saját magunk által barkácsolt oldalnál mindenképpen minőségi kompromisszumot kell kötni.

A vásárolt sablonokban módosítást szeretne mindenki, de az esetek 90%-ában nem tudja megcsinálni. Naponta találkozok különböző fórumokon, facebookon olyan dolgokkal, amikor valaki küszködik, (egy fejlesztői szemmel egyszerűen megoldható problémán) és különböző plugin megoldások után kutat.

Nagyon rossz ötlet a cégünk első számú értékesítési csatornáját, (amitől várjuk elvileg majd a megrendeléseket, vásárlásokat) amatőr módon összehányni.

Egy profi vállalkozás hitelességét megkérdőjelezi, ha “csináld magad” weboldalon kínál szakmaiságot és profizmust.

Logótervezés

Nem olcsóbb, ha „Te” csinálod!

Csábító lehet magunknak megcsinálni mindent, mert az költséghatékonynak tűnik. De hosszú távon rájövünk, hogy jobb lett volna már az elején szakemberre bízni, mert nem hozza a tákolt oldal az eredményeket.

Egy induló vállalkozás nagyon megnézi mire költ. 5000 ft is számít, azt is jól akarjuk elkölteni. A hiba ott van, hogy rossz helyen próbálunk spórolni. Nem akarunk logót terveztetni. Nem akarunk fotókat készíttetni. Nem akarunk jogtiszta forrásból venni. Nem akarunk weboldalt csináltatni. Hosszú távon viszont hatalmas ráfizetés, szerencsétlenkedés lesz, hogy nincs normális vektoros logó, nincs normális weboldal, csak tákolmányok és a megrendelő meg nem jön.

Nem lesz rá idő.

Egy jó vevő szerző weboldal folyamatos munka. Fejleszteni, frissíteni, karbantartani kell, így ha Mi magunk akarjuk ezeket megcsinálni az rengeteg időt fog lefoglalni. Meg lehet tanulni a honlapkészítés alapjait, de azt is mérlegelni kell, hogy a cég egyéb teendői elől vesszük el az időt.

Logótervezés

Fotózni én is tudok úgy!

Mióta van kamerás mobil, azóta mindenki tud fotózni. Mióta több helyről ingyen megszerezhető a Photoshop, azóta mindenki grafikus. Mióta létezik a WordPress, azóta mindenki webdesigner lett. 2 hónap tanfolyam után nem kelhetünk versenyre minőségben, 5-10 év fejlesztői tapasztalattal.

Sok vállalkozónak olyan alapszintű tudása sincs a számítástechnikához, hogy egy kész honlapot miként adminisztráljon oktatóvideók alapján. Így tehát nem valószínű, hogy ki tudja hozni a mai elvárásokat megugró minimum szintet egy honlapból.

Miért kell a szakember?

Egy üzleti weboldal fejlesztésén a legjobb esetben designer, fejlesztő, SEO szakember, marketing szövegíró együttesen dolgozik. Ezeket a készséget nem lehet elsajátítani pár hónap/év alatt. Szakértelem nélkül legfeljebb reménykedhetünk abban, hogy a weboldal megszólítja a közönséget. Próbálkozáshoz, kezdeti kísérletezéshez, elegendő egy landing weboldal, de amennyiben komolyabban vesszük a céget, akkor szakember kell.

Aki versenyképes akar lenni, annak a középszerű megoldás kevés. Professzionális és egyedi megoldásokra van szükség, amit ügyeskedéssel nem tudunk helyettesíteni.

2019.06.19

 

Szükségem van egy weblapra

Szükségem van egy logóra

Szükségem van új arculatra

Elérhetőségeim

06 20 409-2735

webgraph.hu@gmail.com

webgraph.hu | 2019