A reszponzív weboldal előnyei

A reszponzív oldal előnyei.

Miért jó ha reszponzív a honlapunk?

A reszponzív weboldal ahogy neve is mutatja, hogy „válaszol” (response) az aktuális felbontásra. Ez annyit tesz, hogy monitorról, tabletről és okostelefonról megnézve az oldal tökéletesen néz ki (olvasható, szép, funkcionális), mert a design mindig követi azt, hogy épp mekkora képernyőről nézik az oldalt, és annak megfelelően épül fel.

A Google az utóbbi időben már a mobilos kereséseknél, a mobilra optimalizált oldalakat előnyben részesíti , míg a mobilra nem optimalizált weboldalakat hátrébb rangsorolja. Ha mobilra, tabletre való optimalizálásról van szó, akkor az egyik kulcsfogalom a „reszponzív weboldal”.

Mi a reszponzív weboldal?

A reszponzív oldal felbontásfüggetlen. Érthetőbb  ha fogjuk a böngésző ablakát és elkezdjük lekicsinyíteni. Nézzük meg, hogy ez az oldal hogyan reagál a megváltozott képernyőméretre. Folyamatosan változik az éppen adott mérethez igazodva.

A reszponzív dizájnt egyértelműen az egyre többféle méretű kijelző megjelenése hívta életre. Egy olyan megoldásra volt szükség, melyben a  mobiltól a tableten keresztül az asztali számítógépekig, minden eszközön képes megjeleníteni egy weboldalt azonos webcím alatt, hasonló dizájnnal és tartalommal. A korábbi fix szélességű elrendezéssel készülő weboldalak már nem tudtak optimálisan megfelelni a mobileszközök által támasztott igényeknek.

Logótervezés

Adatok a reszponzív weboldalakkal kapcsolatban

A globális internetforgalom több mint fele mobil készülékekről érkezik. Valójában már 2018-ban 75% körül  volt a mobil készülékek aránya az összes internetforgalmon belül. Ez az arány tovább nőhet az idei évben is.  Ezért fontos, hogy tökéletesen működjön minden képernyő felbontáson a weblapunk, mert különben elveszíthetjük  akár több mint a felét a látogatóinknak.

Az internetezők közel 60% -a vásárlás előtt mobil készülékének segítségével keres rá az vásárolni kívánt termékekre. Amennyiben a weboldalunk nem megfelelően jelenik meg a felhasználóknak, hamar odébbállnak, egy másik könnyebben kezelhető honlapra.  A Google szerint a felhasználók 60%-a soha többet nem keresi fel azokat a weboldalakat, amelyeknél nehézségbe ütközött a böngészése során.

A Google kutatása szerint a felhasználók nagyon magas %-a tartja fontosnak azt, hogy minden készülékről zökkenőmentesen tudjon böngészni egy weboldalonA weboldallal rendelkező vállalkozások közel negyede egyáltalán nem rendelkezik mobilbarát lapokkal.

A reszponzív weboldalak előnyei

1. Egyetlen oldallal kiszolgálhatunk minden képernyőt

2. Jó látogatói élményt adhatunk eszköztől függetlenül

3. Egyetlen URL, nem kell külön moblios oldal (m.sajatdomain.hu)

4. Mobilos keresések

5. Könnyű bővíteni (új menüpontok, cta gombok, popup ablakok)

6. Hosszú távon gazdaságos

Logótervezés

A reszponzív weboldalak típusai

Lényegében minden weboldal reszponzívvá tehető, bár az oldal típusától függően másfajta dizájnszemléletet használunk.

„Folyékony” dizájnt akkor, ha az oldal elemeinél megoldható, hogy elcsússzanak és átméreteződjenek.

„Column drop” akkor, ha több oszlopot használ az oldal (tartalom, menüsáv, harmadik oszlop), és a kisebb méreteknél egy-két oszlopot elhagyunk (és kiváltjuk mobilos menüvel).

„Layout shifter” – az oldal felépítése megváltozik. A teljes felépítés látszik asztali gépen, míg kisebb felbontásnál egy kis képernyőre optimalizált felépítésre ugrik az oldal.

„Off canvas” felépítésnél az oldal mobilról kevésbé fontos elemei  eltűnnek.

2019.05.14

Szükségem van egy weblapra

Szükségem van egy logóra

Szükségem van új arculatra

Elérhetőségeim

06 20 409-2735

webgraph.hu@gmail.com

webgraph.hu | 2019